Известие

Collapse
No announcement yet.

Свършиха ли се 164-те

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Всъщност от колегата аз купих моторчето за рециркулация на въздуха, но другите две си останаха на колата. Аз не съм имал разправия с тия моторчета и не знам как се вадят. Но все си мисля да огледаш и за нещо друго като проблем по парното. Спомням си на баща ми на Кромата като сменях радиатора на парното се вадеше точно клапата за топло-студено. Тя е достъпна отвън откъм чистачките. Оттам като се извади вентилатора и се вижда самия радиатор. Спомням си , че там седи и самата клапа защото я вадих за да махна радиатора. Може самата клапа да не уплътнява нещо добре. Разните дунапрени и тем подобни се разпадат с годините. Спомням си на един приятел на друга кола дотолкова се беше разпаднало всичко , че от клапата му бе останала само една тенекия с много дупки (перфорирани) и на практика при напълно затворено към топло студа минаваше през дупките и все едно няма парно . Той си "тапицира" наново тая клапа и вече няколко години няма грижи. На Кромата на баща ми пък беше изфирясало уплътнението между вентилатора и корпуса на климатика и се чудехме що не охлажда а то от дупката вентилатора смучеше топло отвънка. Така че огледай и за такива проблеми. Всъщност ако проблема ти е точно в клапата би трябвало климатика ти да не охлажда добре през лятото защото ще меси със топъл въздух от парното. Сега лятото ще разбереш

    ---------- Post added at 14:25 ---------- Previous post was at 14:22 ----------

    Всъщност колега kkiko би ли дал линк към темата която си чел със многото картинки и обяснения, защото и на мен може да ми е полезна някога.

    Comment


    • #17
      OK, ще се постарая да я открия отново.
      Мечтател

      Comment


      • #18
        Чаткането е защото зъбните колела на редукторчетата са пластмасови и се износват. Затова не трябва да слагате на максимум или минимум температурата на климатика упражнява се голямо усилие на пластмасовите зъбчатки. Колегата Боби ги беше правил с канаколит ако не се лъжа, има писано в раздела за процедурата.

        Не съм много сигурен, но май като дръпнеш към седалките беше за студено. Ако откачиш буксата от стойката и я свържеш висяща можеш да я натиснеш надолу и ще видиш посоката като променяш температурата.
        Alfa Romeo 164 2.0 TS/M1; V1 Medium `92; Matra Murena `83;
        Mercedes S 430 4 matic `02; Opel Corsa C XE 2.0 16V `05
        Peugeot Traveller `17 2.0 HDI 180 h.p.; Mitsubishi Pajero `94 2.5 TDI
        Iveco S 59 2.5 TDI; Peugeot Boxer 1.9 `95

        Comment


        • #19
          Мое лично мнение че с тия моторчета е калпава работа ама пък няма как климата хем да е автоматичен хем да е без такъв електрически привод. По -принцип най си харесвам врътките със жила. И в тоя ред на мисли се сетих да ви питам нещо. Миналата година по нашия край ходих да гледам една 164-ка за части и за мое учудване колата освен , че беше с парно (без климатик), но на самото парно имаше дисплей подобен на този на нашите клими. Виждал съм 164-ки само с парно, но да има и дисплей не бях. Човека даже я запали да работи и си спомням че като въртиш врътката за топлото показваше на 6-7 степени колко е завъртяна врътката, имаше часовник и още нещо , а вентилатора си е на 4 степени. Съжалявам само , че не я снимах. Така и не намерих нищо за такъв модел в нета. Вие какво ще кажете

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от kalin555 Покажи съобщение
            Всъщност от колегата аз купих моторчето за рециркулация на въздуха, но другите две си останаха на колата. Аз не съм имал разправия с тия моторчета и не знам как се вадят. Но все си мисля да огледаш и за нещо друго като проблем по парното. Спомням си на баща ми на Кромата като сменях радиатора на парното се вадеше точно клапата за топло-студено. Тя е достъпна отвън откъм чистачките. Оттам като се извади вентилатора и се вижда самия радиатор. Спомням си , че там седи и самата клапа защото я вадих за да махна радиатора. Може самата клапа да не уплътнява нещо добре. Разните дунапрени и тем подобни се разпадат с годините. Спомням си на един приятел на друга кола дотолкова се беше разпаднало всичко , че от клапата му бе останала само една тенекия с много дупки (перфорирани) и на практика при напълно затворено към топло студа минаваше през дупките и все едно няма парно . Той си "тапицира" наново тая клапа и вече няколко години няма грижи. На Кромата на баща ми пък беше изфирясало уплътнението между вентилатора и корпуса на климатика и се чудехме що не охлажда а то от дупката вентилатора смучеше топло отвънка. Така че огледай и за такива проблеми. Всъщност ако проблема ти е точно в клапата би трябвало климатика ти да не охлажда добре през лятото защото ще меси със топъл въздух от парното. Сега лятото ще разбереш

            ---------- Post added at 14:25 ---------- Previous post was at 14:22 ----------

            Всъщност колега kkiko би ли дал линк към темата която си чел със многото картинки и обяснения, защото и на мен може да ми е полезна някога.
            http://www.snimka.bg/album.php?album_id=198833&photo=1 ЕТО ГО ЛИНКА ЗА СМЯНА НА МОТОРЧЕ, ИЛИ РЕДУКТОРЧЕ-снимките са немско качество по думите на автора(модератора),на мен ми помогнаха

            ---------- Post added at 17:57 ---------- Previous post was at 17:40 ----------

            Първоначално публикувано от kkiko Покажи съобщение
            http://www.snimka.bg/album.php?album_id=198833&photo=1 ЕТО ГО ЛИНКА ЗА СМЯНА НА МОТОРЧЕ, ИЛИ РЕДУКТОРЧЕ-снимките са немско качество по думите на автора(модератора),на мен ми помогнаха
            Attached Thumbnails
            Click image for larger version

            Name: DSCI1115.jpg
            Views: 101
            Size: 93.6 Килобайта
            ID: 9963 Click image for larger version

            Name: DSCI1121.jpg
            Views: 95
            Size: 80.2 Килобайта
            ID: 9964 Click image for larger version

            Name: DSCI1149.jpg
            Views: 113
            Size: 97.1 Килобайта
            ID: 9965
            Мечтател

            Comment


            • #21
              Благодаря за линка. Ще си го пазя , ако и на мен ми се наложи да ремонтирам. Само , че да питам :колега kkiko твоята да не би да е от стария модел 164-ка (преди суперките). Питам защото мисля , че там са друг вид моторчетата и са с друго управление. Ако си вземеш от "суперка" може да не работят коректно или изобщо да не работят. Инъче като цяло корпуса и принципа на климатроника трябва да е един и същ. Мисля , че на старите моторчета има потенциометър за отчитане положението на клапата, докато новите са стъпкови мотори и нямат обратна връзка. Понеже преди време питах тук във форума за замяна на пулта за управление на суперката с такъв от стария модел заради прословутия дисплей, колегите дадоха такъв отговор за съвместимостта на моторчетата. Пак казвам нямам личен опит с тях.

              Comment


              • #22
                Точно така,моята е преди 'Суперките'1993 г..Ако си забелязал -се опитах да сложа и снимки на редукторче(от друг пост)-неуспешно.А относно потенциометър,не видях такъв.И друго което видях вчера като се рових назад-кой с какво се е сблъскал! Така де-тоя куплунг дето е в жабката се реже на две по вертикалата-лявата част включваш за постоянно,а дясната два пъти в годината(да се смени позицията на клапата,топло-студено) . Аз поне така мисля да изпробвам ,и процедирам-А ако не стане ,вече механично ще е !!! със или без "Каbelbinder"-(свинска опашка)
                Мечтател

                Comment


                • #23
                  Няма потенциометър в моторчетата. Както каза Глигана ремонтирах зъбните колелца на редуктора с каноконлит и ако трябва с фина пила или шкурка се дооформят зъбчетата. Гледам снимките съм ги правил 2007г. Колата я продадох мисля 2013г. с работещо всичко по клапите без да изключвам букси или каквото и да е и работеше постоянно на Auto. Излезе издръжлив ремонта.
                  Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
                  Opel Astra J
                  ex:
                  Alfa Romeo 164 2.5TD
                  Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
                  Alfa Romeo 164 2.0T.S.

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от kalin555 Покажи съобщение
                    Всъщност от колегата аз купих моторчето за рециркулация на въздуха, но другите две си останаха на колата. Аз не съм имал разправия с тия моторчета и не знам как се вадят. Но все си мисля да огледаш и за нещо друго като проблем по парното. Спомням си на баща ми на Кромата като сменях радиатора на парното се вадеше точно клапата за топло-студено. Тя е достъпна отвън откъм чистачките. Оттам като се извади вентилатора и се вижда самия радиатор. Спомням си , че там седи и самата клапа защото я вадих за да махна радиатора. Може самата клапа да не уплътнява нещо добре. Разните дунапрени и тем подобни се разпадат с годините. Спомням си на един приятел на друга кола дотолкова се беше разпаднало всичко , че от клапата му бе останала само една тенекия с много дупки (перфорирани) и на практика при напълно затворено към топло студа минаваше през дупките и все едно няма парно . Той си "тапицира" наново тая клапа и вече няколко години няма грижи. На Кромата на баща ми пък беше изфирясало уплътнението между вентилатора и корпуса на климатика и се чудехме що не охлажда а то от дупката вентилатора смучеше топло отвънка. Така че огледай и за такива проблеми. Всъщност ако проблема ти е точно в клапата би трябвало климатика ти да не охлажда добре през лятото защото ще меси със топъл въздух от парното. Сега лятото ще разбереш

                    ---------- Post added at 14:25 ---------- Previous post was at 14:22 ----------

                    Всъщност колега kkiko би ли дал линк към темата която си чел със многото картинки и обяснения, защото и на мен може да ми е полезна някога.
                    Тя тая клапа дето казваш, не е ли и тя със мотор-редуктор; Отделно от това което е в жабката?
                    Мечтател

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от Classicalfamaniac Покажи съобщение
                      Има една сива Super TD от последните, с лепенка бебе в колата на задното стъкло, която често засичам в София. Мисля, че същата беше обявена за 2000лв в мобиле, преди около 10 месеца. Водачът изглежда щастлив зад волана.
                      Водача никога не е пускал "хилядолетния сокол" за продажба. А и честно казано , няма и намерение. но пък за сметка на това наистина съм щастлив зад волана, въпреки всички номера които ми играе
                      П.П. Лепенката "бебе" на моята е над задната броня а не на стъклото, но мисля че говорим за нея. Все още се таралянкаме по пътищата. Даже и извън градско я пускам от време на време. След зимата проблемите които имам са счупена външна дръжка на шофьорската врата и проблем с оборотите. Мисля че драмата е при кабелите на буксата на дебитомера, защото като ги поразмърдам и стабилизира. Иначе на свободен ход ги качва до към 1200-1300 и след малко ги сваля на 1000(нормално ми ги е държала под 1000). Но това с оборотите го прави произволно. Не е постоянно. Имам моменти, в които в движение колата придърпва и това е защото в даден момент връща тези 200-300 оборота обратно, но не е болка за умиране,поне за сега. Тези дни ще сваля кабела да го прегледам. Ако някой има друга идея да свирка.


                      Alfa Romeo 164 TD 2.5 super '98

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от kkiko Покажи съобщение
                        Тя тая клапа дето казваш, не е ли и тя със мотор-редуктор; Отделно от това което е в жабката?
                        Значи клапата за рециркулация дето й купих моторче е отвън точно до филтъра на купето. това моторче върти клапата посредством редуктор, но самото моторче не е стъпково , а обикновено постояннотоково за 12 волта. На него само му се обръща поляритета за да отваря или затваря. Докато другите за топлото и за посоките на въздува са си стъпкови двуфазни. Сетих се да питам нещо по -повод рециркулацията. Лятото като е на климатик колата при продължително пътуване забелязвам , че копчето за рециркулация мига от време на време. Какво означава, че прави климата в този случай. Сигурен съм , че не е повреда защото и на баща ми на колата прави същото. Предполагам , че отваря само частично или нещо такова за да вкарва свеж въздух или незнам.... Някой запознат ли е. В менюъла нищо не пише за това. Не че ми пречи въпроса ми е от любопитство.

                        Comment


                        • #27
                          сега разбрах за тая клапа-ще трябва да я прегледам и нея. Калине ,знаеш ли за обявената сбирка по Фейса на 12.03. 20017 от 11ч. на Галата-местността Зеленика, за почитатели и притежатели на АЛФА, Фиат и Ланчия? Аз мисля да си направя една разходка до там-досега не съм ходил на сбирки.
                          Мечтател

                          Comment


                          • #28
                            На определен интервал отваря клапата и вкарва свеж въздух, точно така. Тогава мига лампичката.
                            Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                            Lancia Kappa JTD '98 -

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от kkiko Покажи съобщение
                              сега разбрах за тая клапа-ще трябва да я прегледам и нея. Калине ,знаеш ли за обявената сбирка по Фейса на 12.03. 20017 от 11ч. на Галата-местността Зеленика, за почитатели и притежатели на АЛФА, Фиат и Ланчия? Аз мисля да си направя една разходка до там-досега не съм ходил на сбирки.
                              Къде точно ще е сбирката. Галата я знам , местността я видях ама има ли точно място. Бих искал да дойда ама незнам дали с жената ще успеем да се организираме , че съм с малко бебе.

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от kalin555 Покажи съобщение
                                Къде точно ще е сбирката. Галата я знам , местността я видях ама има ли точно място. Бих искал да дойда ама незнам дали с жената ще успеем да се организираме , че съм с малко бебе.
                                И аз не знам точно къде ще е.Вероятно там където пътя е с лек десен завой,и от външната му страна има алея за паркиране.Щото бая коли ще са -АЛФИ, Фиати,ланчии.Дано само да не вали дъжд!
                                Мечтател

                                Comment

                                Working...
                                X